B&W willen niet kijken naar argumenten die nu pas massaal in de openbaarheid zijn gekomen rondom de HOV plannen. De hoge kosten, de minimale tijdwinst, het wegvallen van haltes en een nu bestaande lijn, waren kennelijk in de periode van het ontstaan van de HOV nog niet zo duidelijk bekend.
• Kranten blijven tegenargumenten van bevolking publiceren, wethouders blijven zich verdedigen
De gemeente verschuilt zich achter het feit dat er genoeg gelegenheden zijn geweest om kennis te nemen van de HOV plannen. De gemeente stelt ook voldoende ‘overleg’ te hebben gehad met de diverse belangen groepen in onze gemeente. Maar is de inhoud altijd duidelijk geweest?
De gemeente blijft vasthouden aan de HOV plannen zoals deze nu voorliggen. Men is niet van plan de nu naar voren gekomen argumenten nog eens opnieuw te wegen. Kennelijk is men bang voor gezichtsverlies of voor claims van partijen die al handtekeningen onder toezeggende documenten hebben staan.
We hebben het al vaker aangegeven, we hebben hoogwaardig openbaar vervoer in Velsen, met hier en daar een paar speciale aandachtspunten. Zo zal bij de bouw van de nieuwe zeesluis de Fast Flying Ferry naar Amsterdam waarschijnlijk verdwijnen, Velsen Lokaal denkt daarom aan een lightrail verbinding met Amsterdam. Dat zijn toekomstgerichte regionale oplossingen. De files oplossen in een woonwijk is een utopie, daar blijven de wethouders Baerveldt en Vennik maar aan vasthouden, terwijl zij weten onvoldoende deskundig te zijn om een dergelijke uitspraak te kunnen doen.
Velsen Lokaal wil dus ook echt hoogwaardig openbaar vervoer (hov) in Velsen, alleen niet op de manier waarop nu HOV met kapitalen wordt geschreven (letterlijk en figuurlijk bedoeld).
Geef een reactie