Fris ziet de nieuwe website van onze gemeente er zeker uit. Het oubollige imago heeft plaatsgemaakt voor een eigentijdse vormgeving. Maar het gebrek aan inhoud en de functie als verwijzing naar alle mogelijke gemeentelijke organisaties mag zeker als een tekortkoming worden gezien.
Het is een beetje eenzijdig gericht op hetgeen op het Plein ’45 gebeurt. En dat is jammer. Het is bepaald geen uitnodigende omgeving om enerzijds Velsen te promoten maar anderzijds is de website ook geen lekker inspirerende bron voor de inwoners van onze gemeente.
De behouden mogelijkheden om te communiceren zijn min of meer overgenomen vanuit de oude website. Een echt open benadering is er nog steeds niet. Daarnaast zijn vele bestaande documenten vanuit ‘het verleden’ ineens niet meer te vinden. Raadsleden ervaren de nieuwe website vaak als een zoekplaatje, kennelijk moeten nog vele zaken achter de schermen worden geregeld.
Het is zondermeer jammer dat de site niet ingericht is rondom social media mogelijkheden (twitter, facebook, linkedin etc.). Burgerparticipatie kan juist met dat soort technieken zoveel beter dan met z’n allen een formulier in te vullen of braaf naar een toespraak te luisteren op het stadhuis aan het Plein ’45.
Maar nog volop kansen, een website is immers een dynamische omgeving. De afdeling Communicatie zal naar wij hopen voldoende worden geïnspireerd door burgemeester Franc Weerwind, die juist alle mogelijke vormen van open communicatie met de burgers van onze gemeente Velsen wil bevorderen.
Geef een reactie