Een half jaar geleden startten wij met het in kaart brengen van het ‘gedrag’ van politieke partijen, wethouders en officiële Twitter accounts binnen de gemeente Velsen. In mei stonden wij nummer één, een positie die we door ons actieve media beleid grotendeels hebben weten te behouden.
• Tabel met een glimlach bekijken, getallen zeggen namelijk weinig over de relevantie van de berichten!
Het toepassen van social media kanalen als Twitter en Facebook zijn naast de meer traditionele kanalen vooral voor een puur lokale politieke partij van groot belang. Velsen Lokaal hecht dan ook aan een intensieve communicatie met alle belanghebbenden van de gemeente Velsen via zoveel mogelijk kanalen, zowel traditioneel als nieuw. Twitter is voor ons een belangrijk kanaal, omdat we onze tweets ook als enige integreren op onze website. Zowel voor, tijdens en na de diverse vergaderingen aan het Plein ’45 wordt verslag gedaan omtrent onze bevindingen, reageren wij op meningen van anderen en werken wij gedane suggesties uit.
Enkele opvallende feiten:
- Burgemeester Franc Weerwind scoort nog steeds nieuwe volger, terwijl hij gestopt is met twitteren
- Ronald Vennik scoort als wethouder (wederom) het hoogste en heeft in zes maanden bijna 500 tweets verzonden
- Annette Baerveldt spant zich het meeste om om ook zelf mensen te volgen en ‘verstoot’ met kleine voorsprong Robert te Beest van die positie
- VVDVelsen is de snelste groeier, nadat zij vanaf mei 2012 met een nieuw account moesten beginnen
- De opgetelde scores van de wethouders lopen in op de totalen van de politieke partijen
- Het officiële Twitter account van de gemeente Velsen heeft verreweg de meeste volger t.o.v. partijen en wethouders
Geef een reactie