Gemeente Velsen heeft voor de komende jaren een nieuwe informatievisie opgesteld om in te spelen op de ontwikkelingen op dit vlak. Met deze informatievisie kunnen onze inwoners nog beter worden bediend.
Op 17 oktober werd de informatievisie voor de komende jaren besproken. In eerdere sessies is de visie uitvoerig besproken. In deze vergadering werd een oordeel gevraagd door de raad. Velsen Lokaal is positief over de informatievisie. Met deze visie wordt goed ingespeeld op de ontwikkelingen zoals: Duurzaamheid en Smart-city.
Ook onze inwoners die niet goed mee kunnen met de ontwikkelingen worden goed bediend door middel van een op hen afgestemd inclusief programma.
Informatievoorziening en communicatie naar inwoners nog niet optimaal.
Informatievisie is tot stand gekomen met verschillende invloeden zoals Leidraad dienstverlening gemeente Velsen. In maart van dit jaar heeft Onderzoekbureau PBLQ een onderzoek gedaan naar de dienstverlening in Velsen.
Informatievoorziening en communicatie krijgt in dit rapport een neutraal oordeel omdat de informatievoorziening nog niet optimaal is.
Ook ten aanzien van de bereikbaarheid van de website van de gemeente en slim melden app worden aanbevelingen gedaan. Als onze inwoners de gemeente en de website moeilijk kunnen bereiken, dan kunnen ook niet de informatie krijgen die ze willen
De portefeuillehouder heeft aangegeven dat hij regelmatig contact heeft collega portefeuillehouder over de dienstverlening en dus ook het verder verbeteren van de informatievoorziening naar onze burgers.
Raad wordt periodiek geïnformeerd over de uitvoeringsplannen van de visie.
Velsen Lokaal heeft aan de portefeuillehouder gevraagd binnen welke termijn de ambities waargemaakt worden en hoe en wanneer worden we als raad daarin meegenomen?
De portefeuillehouder heeft toegezegd dat de raad periodiek geïnformeerd wordt over uitvoeringsplannen en de voortgang van de visie.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!