• HOME
  • VERKIEZINGSPROGRAMMA
    • Speerpunten in beeld
  • TEAM VELSEN LOKAAL
  • OVER VELSENLOKAAL
    • TEAM VELSEN LOKAAL
      • Portefeuille verdeling
    • ANBI
    • CONTACT-INFO
    • Privacy
    • HISTORIE
    • NIEUWSBRIEF
  • LID WORDEN
  • MELDPUNT

MIRT verkenning Rottepolderplein.

10 juni 2020 door Süleyman Çelik

Op woensdag 3 juni heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat een informatieve videobijeenkomst gehouden over een “notitie kansrijke alternatieven” voor raadsleden uit de regio van het Rottepolderplein en Statenleden uit Noord-Holland.

Informatiebijeenkomst

Tijdens de informatiebijeenkomst hebben de projectleiders Jeroen Laro (I&W), Margreet Faber (RWS), Bert Veenstra (RWS) aan de deelnemers informatie gegeven over de uitkomsten van de analytische fase van de MIRT-verkenning* Rottepolderplein.

Probleem en doelstelling MIRT.

In het MIRT-onderzoek Noordwestkant van Amsterdam (NowA) is geconstateerd dat er knelpunten zijn ten aanzien van de doorstroming op het Rottepolderplein.

De doelstelling van het project is om de verkeersdoorstroming in knooppunt Rottepolderplein te verbeteren. In de MIRT-Verkenning wordt daartoe een trechteringsproces doorlopen om te komen tot een voorkeursalternatief.

Velsen Lokaal pleit voor een onderzoek naar Velserboog en corridor A9

Tijdens de bijeenkomst is een lijst van mogelijke maatregelen en kansrijke alternatieven gepresenteerd. Wat hierbij opviel was dat de aandacht vooral gericht is op de directe omgeving van het Rottepolderplein zodat het verkeer van en naar Amsterdam en Haarlem beter gereguleerd wordt. Voor de verkeersproblematiek bij Velsen was weinig aandacht. Door het verkeer direct van en naar de Velser- en Wijkertunnel beter te reguleren ontstaat er minder druk bij het Rottepolderplein. Naast Haarlem en Amsterdam ondervindt Velsen ook veel verkeershinder van opstoppingen bij het Rottepolderplein. Om die reden heb ik tijdens de bijeenkomst gevraagd om ook andere alternatieven te onderzoeken die een positief invloed kunnen hebben op de doorstroming bij het Rottepolderplein. Wij zijn van mening dat de Velserboog (een directe verbinding tussen de N208 en de A9) en een verbreding van de A9 tussen Haarlem en de Wijkertunnel een positief effect zullen hebben op de doorstroming. Deze twee varianten worden ook bij het onderzoek naar mogelijke oplossingen meegenomen. Wij zullen de ontwikkelingen en de onderzoeken op de voet blijven volgen.

*MIRT: Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport.

Geen gerelateerde artikelen.

ZOEK

VOLG ONS VIA

OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN ONZE ACTIVITEITEN EN NIEUWS? MELD JE AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF!

* veld is nodig

VERGADERDATA

Klik voor de raadsagenda voor komende periode op onderstaande link:

https://velsen.raadsinformatie.nl/

 

Op de volgende momenten zijn de partijbijeenkomsten:

30 nov ALV

01 dec Fractievergadering

BETROUWBAAR, BETROKKEN EN BENADERBAAR

Dit zijn drie woorden die de grootste lokale politieke partij in Velsen kenmerken. Wij zijn betrouwbaar omdat we eerst in gesprek gaan met inwoners om keuzes te bepalen en leggen onze keuzes uit. We zijn ontzettend betrokken bij inwoners en ondernemers en zijn meer buiten het gemeentehuis actief dan erbinnen. En we zijn benaderbaar: geen drempels, we reageren snel en komen bij u langs! Vragen, opmerkingen of meedenken? Bel of mail een raadslid of reageer op onze website.

Copyright © Velsen Lokaal

Copyright © 2023