Citymarketingevent in de stadsschouwburg Velsen!
Woensdag 7 december was het zover! Met 5 man sterk uit de fractie Velsen Lokaal zijn ook wij
bijgepraat over alle activiteiten die het afgelopen jaar zijn ondernomen en over de plannen voor de
komende periode.
Allereerst was voorzitter de heer Kuntz van de Stichting Citymarketing Velsen aan het woord. Hij werd opgevolgd door Citymarketeer Friso Huizinga. Aan bod kwamen onder andere de projecten; ‘ik koop lokaal, Noordzeevis uit IJmuiden, IJmuiden Rauw aan Zee, natuur & recreatie, cultuur & evenementen en IJmuiden maakt het.”
Talkshows
Daarna spraken verschillende sprekers in de talkshows over zijn of haar eigen passie en hun binding met citymarketing. Goed om vast te kunnen stellen dat er veel energie zit in de samenwerking tussen ondernemers, stichtingen en het onderwijs, die de uitdagingen van de nabije toekomst, maar ook de kansen willen aangrijpen!
Techport inspireert jongeren
Techport organiseert ieder jaar een technologieweek om aan jongeren te laten zien dat het werken en leren in de techniek volop kansen biedt en vooral heel erg leuk en divers is. Naast een beurs met ruim 53 techniekactiviteiten voor ouders met hun kinderen, groep 8 leerlingen en bovenbouw voortgezet onderwijs, konden leerlingen van de onderbouw van het voortgezet onderwijs op bezoek bij 21 technische bedrijven uit de IJmond. Ook is er een speciaal programma voor leerkrachten van het basisonderwijs.
Miljoenen voor verduurzamen industrie
De Europese Commissie (EC) heeft de IJmondregio liefst 58,5 miljoen euro subsidie uit het Just Transition Fund (JTF) toegekend. Onze regio is sterk afhankelijk van inkomsten en werkgelegenheid uit fossiele brandstoffen. De IJmond kan hiermee op een versnelde manier de noodzakelijke transitie naar een duurzame industrie maken. Projectleider Vera van Vuuren wil van de IJmond de groene stekker van Nederland maken, dé plek waar het gebeurt op het gebied van duurzame industrie en slimme energieoplossingen.
Hergebruik is de normaalste zaak
Wow! Wat zijn er veel mogelijkheden om materialen een tweede leven te geven. Enkele Velsense ondernemers willen die mogelijkheden optimaal benutten en hebben zich daarom verenigd in de Wow-fabriek. Initiatiefnemer Rick Paardekooper onderstreept het feit dat wanneer je zelf uitstraalt dat je hergebruik de normaalste zaak van de wereld vindt, anderen het ook vanzelfsprekend gaan vinden.
Samen het nieuwe jaar in
Citymarketing Velsen / IJmuiden.nl gaat het nieuwe jaar in met een groot aantal nieuwe partners. Allemaal bedrijven en organisaties die het belangrijk vinden om samen te bouwen aan het positieve imago van IJmuiden en te laten zien wat we in de gemeente Velsen te bieden hebben voor bewoners, bedrijven en bezoekers. Tijdens het event zijn 26 handtekeningen gezet op het partnership! Een mooi begin!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!